7 kwietnia 2018

Dni niebieskich żab (Żałosna fotografia przyrodnicza.com)

Są tacy zawodnicy - wystawiają się w internecie - co robią zapirające dech fotografie zwierząt żywych. Popłaca im cierpliwość, umiejętności oraz sprzęt. To bardzo piękny i szczytny fach tudzież hobby. Ja zaś ze swym zoomem o zniewalającej z nóg ogniskowej 55 nie mam czego szukać w tym towarzystwie...

punkciki w oddali to żaby, które straciły śmiałość, gdym się zbliżył

żaba w naturalnym habitacie

No ale ubrałem się dziś w szarozielone spodnie, długie zielone kalosze na giczoły, ciemnozieloną kurtkę z kapturem. Czerep ociepliłem czapką khaki z daszkiem. Na ramię - chlebak z aparatem. Jednym słowem: fotograf przyrodniczy. Co z tego, że mógłbym najwyżej prowadzić blog "Chu**** Żałosna fotografia przyrodnicza.com"?

żaba w wodzie

żaba w locie

Dziś bowiem jest jeden z tych dni, w których żaby (samce) robią się niebieskie. Dni tych w roku jest niewiele, a zjawisko jest spektakularne w odniesieniu do resztorocznej żabiej szarozieleni - od bardziej błotnego koloru ropuchowego po żywszy rzekotowy. 

cierpliwość nagrodzona

żaba oddala się żabką

Niebieski kolor żabska przywdziewają wczesną wiosną dla szpanu, jednak trochę się go wstydzą, bo są wówczas wyjątkowo płochliwe. Potrzebna jest więc przyrodozdjęciowa cierpliwość, by po pierwszym spłoszeniu ponownie wystawiły na widok publiczny swój błękit z toni wodnych rozlewisk.

jej portret (konia kują, żaba pyszczek wystawia)

typowa, nonszalancka poza

Jak wspomniałem, z przyczyn organizacyjnych moje obrazki nie mogą powalić jakością ni techniką. Może jednak zachęcą - jeszcze jutro, kto wydupi z domowych pieleszy na łono przyrody, byle odpowiednio mokre, może spotkać się z żabą w kolorze blue!





19 komentarzy:

  1. A ja ostatnio przegoniłam ogromną ropuchę z asfaltu i z wrażenia zapomniałam zdjęcia zrobić. A nawet miałam przyzwoity obiektyw założony, to znaczy taki, który by ją zrobił nieźle widoczną. No trudno. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przegoniłaś? a co na to obrońcy przyrody?!

      Usuń
  2. http://niewiemczegosięczepiaćbardzoładneibardzoniebieskieżabki.org

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. org = organizmy?
      tak czy siak, link nie działa :-)

      Usuń
  3. PS no taką wiosnę to rozumiem! 20°+, nie to co poprzedni kwiecień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pogoń za sexem nie tylko ludziów ogłupia, żaby też ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale i upiększa, uszlachetnia, czyni wyjątkowymi... ;-)

      Usuń
  5. Tajemnicze stworzenia, podobne w tym do niejednego blogera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobrze znane, śmiem twierdzić.
      podobne w tym do niejednego blogera.

      Usuń
  6. Bardzo ładne żaby, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kuchnia francuska zawsze na czasie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "ślimak z czostkiem - to dobre dla mojego Bukieta w parku Skaryszewskiem". tutaj podobnie ;-)

      Usuń
  8. Nie aparat robi zdjęcia lecz fotograf, mję się podobią ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...